Csepreg Város Önkormányzata által ELNYERT pályázatok
2024. március 28. csütörtök, Gedeon.
1
Vissza

Bük-Csepreg közös turisztikai attrakciófejlesztés (TOP-1.2.1-16-VS1-2017-00004)

Bük-Csepreg közös turisztikai attrakciófejlesztés (TOP-1.2.1-16-VS1-2017-00004)
Projekt azonosító száma: TOP-1.2.1-16-VS1-2017-00004
Kedvezményezett neve: CSEPREG VÁROS ÖNKORMÁNYZATA (konzorciumvezető)
Konzorciumi partner: BÜK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
A Projekt címe: Bük-Csepreg közös turisztikai attrakciófejlesztés
Szerződött támogatás összege: 209 498 741 Ft
A támogatás mértéke: 100%
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.06.26.

A projekt tartalmának bemutatása:

A projekt célja térségi szintű, turisztikai termékcsomagok támogatása, melyekkel megyei szintű turisztikai vonzerő elemekre épülő, koordinált fejlesztések valósulnak meg. A fejlesztési térségi jelentőségű, a térségben, illetve helyben tartózkodási időt hosszabbító lehetőséget jelent, ezáltal - közvetett módon - jelentős helyi-térségi foglalkoztatás-bővítési potenciált hordoz magában.

A fejlesztés eredményeképpen Bükfürdőn belül kiegészül a kerékpárút hálózat. E hálózatot használva Csepregre is el lehet jutni. E mellett a Kneipp park is kiegészül egy új elemmel: A „Taposókerék" formailag közelítve a meglévő térplasztikához.

Csepregen egyfelől a városközpontban kialakításra kerül egy olyan Turisztikai Induló hely, ahonnan a környék bejárható, és minden információ elérhető. Ugyanitt kialakul egy helyi és környéki borokat bemutató vinotéka és egy kávézó is. Ezen kívül Csepregen kerékpáros pihenőhely is kialakításra kerül (kapcsolódva a büki kerékpáros fejlesztéshez), valamint plusz attrakciókként nordic walking út, fotópont és városmakett kerül még kialakításra a városban, és tájékoztató információs táblák is kihelyezésre kerülnek.

 

A „TOP-1.2.1-16-VS1-2017-00004” kódszámú projekt keretében elnyert 209,5 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból létrejött turisztikai attrakciók hangsúlya, a két települést érintő kerékpárútak és a borturizmus fejlesztésén volt.


Megvalósult:

Csepregen:

Turisztikai információs központ létesült, ahol minden turisztikailag releváns információ elérhető folyamatos nyitvatartásban és ahonnan az egész környék bejárható. Az iroda mellett került kialakításra egy vinotéka és kávézó, amely berendezése Csepreg turisztikai, különösképpen borturisztikai érdekességeit ajánlja a vendégek figyelmébe, valamint itt nyílik lehetőség a helyi borok kóstolására, megvásárlására is. E két helyiség már meglévő épületben kapott helyett, a felújításra kerülő rész összesen 212,1 m2.

Kerékpáros pihenőhely is kialakításra került (kapcsolódva a büki kerékpáros fejlesztéshez), amely a két település közti zászlós körfogalom sarkában valósult meg, ilyen módon egyszerre tölti be pihenőhely funkcióját és hívja fel a kerékpáros programokra való lehetőséget az átutazó autós forgalom számára.

Plusz attrakciókként nordic walking útvonal, fotópontok és "Mesterségek Kupolája" is elhelyezésre került. Előbbi két túraútvonalat kínál a sportolni vágyó természetszeretők számára, amelyekből egyik a Bene-hegyi tavat, a másik, hosszabb a Rúzsa-hegyet és Bene-hegyet is megkerüli. A fotópontok QR-es rendszerben webes támogatással kerültek kialakításra az egyes látványoságoknál (https://fotopont.csepreg.hu/). A Mesterségek Kupolája a Városházával szemben valósult meg, amely piktogramok segítségével mutatja be a város értékeit.

Bükön:

 

Kerékpár útszakaszok: A bükfürdői Hotel Répcétől keletre lévő járda került átépítésre mintegy 3,6m széles és 93m hosszan. A Büki Gyógyfürdőtől délre 3,3m szélesen 951m hosszan.

E mellett a Kneipp park is kiegészül egy új elemmel. A „Taposókerék” formailag közelítve a meglévő térplasztikához, anyagában azonosan azzal, corten acélból és rozsdamentes csőből készül.

Továbbá beszerzésre kerültek a település rendezvényeinek színvonalát emelő eszközök (pl.: légvár, kábeltaposó, sörpadok). Emellett a várost népszerűsítő marketing kiadványok, valamint TV-s és online megjelenéseket vásárolt a település, ezzel is erősítve a marketing eszközök különböző kombinációját, marketing mixét. A cél Bük és a térség turisztikai vonzerejének növelése volt.

 

Készítette: KARMA Interactive